
Zespół pozycjonerów
Naprawy pozycjonowania
Usuwanie filtrów nałożonych przez Google. Audyty, badania i analizy pozycjonerskie.
Czytaj więcej...510 856 606
510 856 605
Świadomie dla Klientów
Unikamy technicznego języka
Konsultacje telefoniczne i osobiste eksperci prowadzą w zrozumiałym języku.
Zespół pozycjonerów
Usuwanie filtrów nałożonych przez Google. Audyty, badania i analizy pozycjonerskie.
Czytaj więcej...Graficy, programiści, pozycjonerzy
Usuwanie skutków ataków na strony.
Naprawy deformacji wyglądu i kodu strony.
Zespół pozycjonerów
Analiza, audyt, przygotowanie i opracowanie strategii pozycjonowania i pozycjonowanie.
Czytaj więcej...Graficy, programiści, poloniści
Projektowanie, wdrażanie i obsługa stron realizowane przez zespół specjalistów.
Czytaj więcej...Zespół ekspertów doradców
Do 70 km dojeżdżamy na bezpłatne konsultacje. Zaproś eksperta do swojej firmy.
Czytaj więcej...Zespół techniczny Otonet
Badania, analizy, dobór domeny. Pomoc w przypadku utraty, przejęcia lub kradzieży.
Czytaj więcej...Logowania do poszczególnych usług
W przypadku pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt z zespołem technicznym | Przejdź do kontaktu z technikami »
Logowanie do usług poczty online
Poczta
Logowanie do zarządzania stroną WWW
Otonet CMS
Logowanie do panelu Klienta
Panel Klienta
Logowanie do monitora pozycji
Monitoring pozycjonowania
Logowanie do serwera FTP
FTP
Logowanie do statystyk strony www
Statystyki strony
Dla Klientów Otonet
Strefa dostępów jest głównym, funkcjonalnym segmentem podstrony dla Klientów Zespołu Specjalistów Otonet umożliwiającym dostęp do narzędzi strefy.
Zamieszczona poniżej segmentów logowań, strefa informacyjna sekcji „strefa Klienta” została przez zespół opracowana celem dostarczenia elementarnych informacji technicznych dla Klientów i informatyków w firmach Klientów, jak i informatyków obsługujących Klientów korzystających z konfiguracji technicznych zaprojektowanych, opracowanych i wdrożonych przez Zespół Techniczny Otonet.
Informacje dostępne na tej podstronie, ze względów bezpieczeństwa i ochrony danych klienckich, są jedynie szkicem informacyjnym i przedstawiają elementarne, ogólnodostępne informacje z tych tematów. Pełne informacje techniczne i konfiguracyjne, jak i dane dostępowe do usług i ich poszczególnych segmentów, znajdują się zawsze w dokumentacji technicznej usług konfigurowanych przez nasz zespół dla Klienta. W przypadku dodatkowych pytań i wątpliwości zachęcamy do kontaktu telefonicznego z Zespołem Technicznym Otonet.
Rozmawiamy przystępnym, nietechnicznym językiem, zastępując techniczne nazewnictwo zrozumiałymi dla każdego zamiennikami.
O specyficznie technicznych zagadnieniach naprawdę można rozmawiać bez używania wzniosłego technicznie języka. Jest to wymagające, ale nie niemożliwe, skoro tak właśnie udaje się nam z Państwem rozmawiać.
Radosław Sierzchuła, szef Zespołu Technicznego Otonet, 16 lat doświadczenia
Służymy wsparciem technicznym i doradztwem
!
Informacje ogólne w temacie możliwości korzystania ze wsparcia technicznego
Nasi technicy są do Państwa dyspozycji w godzinach pracy zespołu technicznego. Informacje o godzinach dostępności znajdziecie Państwo po przejściu na informacyjną podstronę Zespołu Technicznego Otonet [ przejdź » ]
Po godzinach pracy nasi technicy na zmianę pełnią dyżury, na wypadek gdyby ze strony Klienta zaistniała niemogąca oczekiwać sytuacja koniecznego kontaktu z technikiem. Możliwości kontaktu z dyżurującym w danym dniu po godzinach pracy technikiem są szczegółowo opisane na podstronie informacyjnej zespołu technicznego Otonet.
Informacje zawarte w tym miejscu są jedynie lakonicznymi informacjami, szkicowo podejmującymi temat wsparcia Zespołu Technicznego Otonet oferowanego Klientom Otonet. Pełne, właściwe informacje znajdują się w głównej sekcji informacyjnej Zespołu Technicznego Otonet [ przejdź » ]
W przypadku pytań lub wątpliwości – sugerujemy kontakt telefoniczny z zespołem technicznym
!
To, co najistotniejsze w temacie
Mamy świadomość, że zdecydowana większość firm udostępnia publicznie dane ogólne dot. logowań i podstawowych parametrów konfiguracyjnych. Zespół Techniczny Otonet, kierując się względami bezpieczeństwa, podjął decyzję o nieupublicznianiu nawet ogólnych danych informacyjnych w tym temacie.
!
To nie jest czcza paplanina – jeżeli podejmujesz się konfiguracji programu pocztowego – powinieneś to przeczytać
Zwracamy uwagę, że dane konfiguracyjne mogą być inne dla różnych posiadanych kont w zależności od ich lokalizacji, specyfiki i charakteru. Przed podjęciem działań konfiguracyjnych programu pocztowego zalecamy zapoznanie się z dokumentacją techniczną konfiguracji usług wdrożonych dla Klienta przez nasz zespół techniczny, jak i z ewentualnymi aktualizacjami takiej dokumentacji, jeżeli takowa występuje. Czasem Klient korzysta z pojedynczego konta hostingowego, a czasem z kilku kont równolegle. Skrzynki poczty e-mail w domenie dedykowanej dla np. niemieckiej wersji językowej mogą być zlokalizowane na osobnym, specjalnym koncie hostingowym zlokalizowanym w Niemczech i posiadającym zupełnie inne serwery POP3 i SMTP niż POP3 i SMTP dla skrzynek w polskiej domenie, jak i mogą wymagać zupełnie innych ustawień konfiguracyjnych. Coraz częściej zdarzają się przypadki Klientów, dla których nasi specjaliści opracowali i wdrożyli rozwiązanie rozdzielenia usług. Dla wielu naszych Klientów nasz zespół techniczny usługi utrzymania strony ulokował na jednym ze specjalnych, dedykowanych pod pozycjonowanie hostingów w Polsce, a dla wersji językowych strony w hostingu za granicą, natomiast usługi poczty ulokował w innym miejscu. Nawet wśród Klientów posiadających tylko polskie wersje swojej strony www zdarzają się warianty konfiguracji, w których specjalnie dla Klienta usługi hostingu strony nasi specjaliści lokalizują na specjalnym serwerze pozycjonerskim w Polsce, a usługi utrzymania poczty lokalizują np. w Szwajcarii [ poznaj szersze wyjaśnienia » ].
W przypadku specjalnych, dedykowanych rozwiązań, jakie opracowuje nasz zespół dla naszych Klientów, istnieje cały szereg wariantów konfiguracji usług hostingowych, których ze zrozumiałych powszechnie względów nie podejmiemy się tutaj opisać.
W związku z powyższym mocno sugerujemy zapoznawanie się z dokumentacją techniczną i/lub w przypadku pojawiających się pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z naszym zespołem technicznym [ zespół techniczny Otonet » ]
!
Prosimy korzystać ze wsparcia zdalnego i telefonicznego zespołu technicznego otonet
Mamy świadomość, że wielu z Państwa nie korzysta z usług informatycznych i samodzielnie podejmuje się konfiguracji programów pocztowych.
Nie jesteśmy zwolennikami takiego podejścia, nawet w sytuacji, w której Klient posiada jedno lub dwa konta pocztowe. Nawet w przypadku niezwykle prostych konfiguracji zdecydowanie lepiej jest poprosić informatyka o wsparcie. Istnieje wiele możliwości i wariantów, które możecie Państwo nieświadomie pominąć w konfiguracji, a mogą one mieć niebagatelne znaczenie w kwestiach bezpieczeństwa, funkcjonalności i zwyczajnej wygody podczas korzystania z programu pocztowego.
Dlatego mocno zachęcamy do korzystania z usług doświadczonych i kompetentnych informatyków, bo to prawie zawsze bardzo wiele zmienia.
W przypadku, w którym mimo powyższego decydują się Państwo na samodzielną konfigurację, zachęcamy do kontaktu z Zespołem Technicznym Otonet i skorzystania z podstawowego wsparcia, jakie oferujemy dla Klientów decydujących się na samodzielną konfigurację programów pocztowych w swoich komputerach i/lub urządzeniach mobilnych.
Zespół techniczny nie świadczy zdalnej, kompleksowej pomocy wsparcia ani nie przeprowadza dla Klienta za niego samego całości konfiguracji.
Technik naszego zespołu w rozmowie telefonicznej może podpowiedzieć i wskazać wiele istotnych funkcjonalności, jakie warto rozważyć podczas przeprowadzania takiej konfiguracji samodzielnie. Technik udzieli też Państwu podstawowych informacji o parametrach technicznych, metodach konfiguracji, koniecznościach, jakie występują w sytuacjach, w których zamierzają Państwo osiągnąć założony cel takiej konfiguracji.
!
Nie publikujemy nawet ogólnych danych informacyjnych, takich jak serwery POP3 i SMTP czy temu podobne. Taka powściągliwość podyktowana jest względami bezpieczeństwa. Te dane każdy z Klientów posiada w dokumentacji technicznej uruchamianej usługi.
Podstawowe, ogólne dane konfiguracyjne są też ponownie udostępniane przez techników każdemu zweryfikowanemu Klientowi lub osobie przez niego wskazanej, kontaktującej się z Zespołem Technicznym Otonet z autoryzowanego numeru telefonu.
Stosowne informacje wraz z danymi podstawowymi znajdują się również w sekcji informacyjnej panelu Klienta po zalogowaniu do niego.
Otonet CMS
!
Informacje ogólne w temacie systemu zarządzania treściami strony
Otonet CMS jest stworzonym przez Zespół Techniczny Otonet i nieustannie rozwijanym narzędziem ułatwiającym budowanie przez zespół wymagających pod kątem pozycjonerskim stron internetowych oraz ułatwiającym Klientom samodzielną aktualizację stworzonych w ten sposób stron internetowych.
Zespół nie opiera tworzonych przez siebie stron o opensourcowe, powszechnie stosowane narzędzia takie jak Wordpress czy Joomla. Jest to podyktowane specyfiką specjalizacji, w której tego rodzaju rozwiązania trudniej się sprawdzają.
Wymagania, jakie towarzyszą naprawom stron, które padły ofiarą ataków antypozycjonowania, czy wymagania konieczne do spełnienia podczas zadań związanych ze zdejmowaniem karnych filtrów nałożonych na stronę przez Google zmuszają techników tworzących lub naprawiających stronę do podjęcia odpowiednich działań, które w przypadku sztampowych rozwiązań – o ile byłyby możliwe do wykonania – to z drugiej strony byłyby niezwykle czasochłonne w osiągnięciu. Naprawiając kilkadziesiąt stron rocznie, technicy zmuszeni byliby do przeznaczania zwielokrotnionej liczby roboczogodzin na każdy z projektów, co przekładałoby się naturalnie na dodatkowe, niepotrzebne koszty dla Klienta i uniemożliwiłoby zespołowi przeprowadzanie sprawnych realizacji projektów naprawczych dla usług naprawy stron internetowych i usług pozycjonowania.
System został stworzony i jest rozwijany z myślą o Klientach, którzy chcieliby samodzielnie realizować aktualizacje swoich stron, bez obaw o uszkodzenia mechanizmów pozycjonowania lub opcjonalnie wdrażanych przez specjalistów mechanizmów naprawczych dla stron, które musiały zostać poddane procedurom naprawczym lub procedurom odbudowy ich pierwotnego statusu w Google.
W przypadkach, w których strona padła ofiarą antypozycjonowania i/lub został na nią nałożony przez Google filtr lub kara, czynności takie jak jej naprawa czy odbudowa jej statusu w Google, zmierzające do zdjęcia kary, są zadaniami, jakie zespół pozycjonerów wykonuje w oparciu o szczególne obostrzenia.
Podjęcie i wykonanie przez specjalistów niezbędnych i koniecznych działań pozycjonerskich zmierzających do zdjęcia nałożonego przez Google na stronę filtra może nawet doświadczonym specjalistom zająć wiele miesięcy. Nawet jeżeli operacja się powiedzie i Google faktycznie zdecyduje się zdjąć ze strony nałożoną karę, to i tak dodatkowo rozpocznie mogący trwać wiele lat okres obserwacji strony.
Nieumiejętne aktualizacje takiej strony w tym czasie czy niepowołane ingerencje w mechanizmy naprawcze i mechanizmy pozycjonowania najczęściej prowadzą w swoich skutkach do utraty wszelkich podjętych wcześniej i niemało kosztujących działań specjalistów prowadzących naprawę usług.
Zespoły pozycjonerskie zajmujące się naprawami usług pozycjonowania, w tym zdejmowaniem nałożonych przez Google filtrów, niedysponujące autorskimi narzędziami zabezpieczającymi stronę przed niepowołanymi ingerencjami w jej strukturę i wdrożone mechanizmy naprawcze przez użytkownika aktualizującego samodzielnie stronę, stosują szereg zastępczych zabezpieczeń.
Jak to z zastępczymi zabezpieczeniami bywa, zdecydowana większość z nich jest zwyczajnie nieskuteczna.
Najczęściej więc pozycjonerzy decydują się na „zamknięcie strony” na cały wieloletni okres, w jakim Google będzie ją obserwowało i monitorowało. W tym okresie Klienci zostają skazani na aktualizację strony przez zespół naprawczy lub udostępnia się im bardzo niewielki obszar możliwy do samodzielnego zarządzania.
Nasz zespół nie jest zmuszony blokować Klientowi możliwości samodzielnej aktualizacji strony w okresie, kiedy przechodzi ona okres opisywanej wyżej „rekonwalescencji” i podlega szczególnej obserwacji ze strony Google.
Dzięki autorskiemu systemowi zarządzania treściami strony możemy oddać Klientowi „władzę” nad treściami strony bez obawy o nieumiejętne naruszenie przez niego kosztownych, specjalnie wdrożonych przez zespół naprawczy mechanizmów i elementów pozycjonerskich odpowiadających za odbudowę statusu jego strony w środowisku Google.
System umożliwia więc Klientowi swobodną aktualizację strony w wielu z podstawowych obszarów, nawet kiedy wobec strony prowadzone są zaawansowane procesy naprawcze wymagające nietykalności wdrożonych i modyfikowanych przez specjalistów mechanizmów, gwarantując tym mechanizmom absolutną nienaruszalność.
To nowatorskie i unikalne rozwiązanie, dzięki któremu Klienci zlecający naszemu zespołowi podjęcie i wdrożenie mechanizmów naprawczych dla usług pozycjonowania nie zostają skazani na konieczne w przypadku innych systemów ograniczenia wynikające z obostrzeń, jakie są w takich przypadkach nieodzowne.
W tym opisie podejmujemy jedynie jeden z głównych celów decydujących o budowie i rozwijaniu autorskiego, dostosowanego do specyfiki specjalizacji zespołu systemu zarządzania treściami.
Naturalnie tak dostosowany pod usługi pozycjonowania system zarządzania treściami stron stwarza szereg innych zamierzonych przez zespół możliwości i dedykowanych funkcjonalności, w tym podnosi bezpieczeństwo działań pozycjonerskich prowadzonych dla zwykłych, standardowo realizowanych, nie naprawczych usług pozycjonowania stron, jakie świadczy nasz zespół dla stron „zdrowych”.
Uzasadnioną pozostaje zachowawczość opisowa samego narzędzia z uwagi na ochronę patentu, idei i struktury opracowywanego latami przez zespół i rozwijanego, autorskiego rozwiązania.
Narzędzie nie jest udostępniane ani sprzedawane zewnętrznie. Jest wyłączną własnością zespołu Otonet i jest stworzone na wyłączne wykorzystanie jedynie przez zespół.
!
Zespół dokłada wszelkich starań, aby struktura nawigacji i zarządzania stroną przy pomocy stworzonego narzędzia była niezwykle przyjazna dla użytkownika. Wielu z Klientów niemających ciągłej styczności z zarządzaniem treściami stron, korzystających wcześniej z systemów Wordpress czy Joomla, docenia prostotę i przejrzystość zarządzania treściami przy pomocy naszego systemu. Oczywiście z drugiej strony spotkaliśmy się z negatywnymi ocenami informatyków pracujących w firmach, które korzystają z naszego systemu. Zdaniem wielu informatyków i programistów jest on zbyt mocno uproszczony i nie stwarza takich możliwości jak Wordpress czy Joomla.
Jednak taka właśnie jest idea powstania, budowania i rozwijania przez nasz zespół systemu Otonet CMS, bo dostosowanie i dedykowanie systemu do tak specjalistycznych zabiegów, jakimi są naprawy usług pozycjonowania, narzuca pewne konieczności i obostrzenia, wymaga nieudostępniania zbyt wielu możliwości. To ograniczenie jest więc niezbędne naszemu zespołowi do podejmowania procesów wpisanych w naszą specjalizację.
Otonet CMS jest systemem specjalistycznym, niekomercyjnym, zbudowanym przez naszych programistów do celów przeprowadzania napraw stron internetowych oraz usług pozycjonowania i w swoim założeniu jedynie dodatkowo ma służyć budowaniu nowych stron i równie dodatkowo ma służyć Klientom do samodzielnej aktualizacji ich stron.
Dzięki nieustannemu rozwojowi i wdrażanym dostosowaniom, samodzielne aktualizacje stron przez Klienta są możliwe w coraz głębszych obszarach strony. Ponieważ nasz system dedykujemy głównie dla Klientów niemających oczekiwań co do samodzielnego rozbudowywania i modyfikowania stron, a jedynie wysokie oczekiwania co do prostoty i przejrzystości wykonywania zwykłych, użytecznych aktualizacji strony, nasi specjaliści mocno skupiają się na osiąganiu tych właśnie celów.
Bardzo duży nacisk graficy i programiści położyli na estetykę, wygląd i czytelność panelu zarządzania stroną, gwarantujące każdemu, nawet najmniej zorientowanemu w aktualizowaniu stron użytkownikowi szybki dostęp do zarządzania aktualnościami, nowościami i treściami podstron oraz sprawne i szybkie dodawanie nowych podstron i treści.
Docelową grupą użytkowników, jakich dzięki tym dostosowaniom pozyskujemy, są zwykli użytkownicy – albo nawet ściślej – użytkownicy mający problem z zagadnieniami technologicznymi zwłaszcza z obszaru zarządzania i aktualizacji strony www.
Dla zdecydowanej większości z nich nasz system jest odpowiedzią na ich oczekiwania i z nieskrywanym entuzjazmem wyrażają swoje uznanie dla zastosowanych tam uproszczeń i funkcjonalności dedykowanych dla nich właśnie, a nie dla osób technicznych.
Dla nich właśnie uproszczone procesy aktualizacji, czytelność dostępności elementów czy narzędzi zmiany tekstu i obrazów w połączeniu z możliwością telefonicznej konsultacji z technikiem, uzyskania podpowiedzi, wsparcia, telefonicznej pomocy przy samodzielnym wykonywaniu aktualizacji są czymś, czego próżno oczekiwać od każdego bezpłatnego systemu zarządzania treściami strony typu Wordpress czy Joomla.
Możliwości zlecenia mniejszych, niepilnych aktualizacji bezpośrednio technikowi, bez konieczności wysyłania maila w tej sprawie, możliwość głosowego omówienia zleconych mailowo większych aktualizacji, wsparcie technika w przypadku dokonania niezamierzonej deformacji tekstu podczas samodzielnego dokonywania aktualizacji strony dla wielu z Klientów jest zwyczajnie nieocenioną wartością.
Tej grupie Klientów nie przeszkadza brak możliwości samodzielnej implementacji skryptów Java, samodzielnego wgrywania pluginów i wszelkich innych funkcjonalności, jakie dają systemy typu Wordpress czy Joomla.
System więc nienagannie spełnia swoją funkcję w realizowanych przez naszych specjalistów naprawach pozycjonerskich, doskonale się sprawdzi dla Klientów oczkujących czytelnych i przejrzystych, acz niezaawansowanych możliwości zarządzania treściami strony, a zupełnie nie sprawdzi się w przypadkach stron o zaawansowanej strukturze funkcjonalności, gdzie występują oczekiwania zaawansowanej samodzielnej rozbudowy strony przez użytkownika o niestandardowe funkcjonalności.
!
Nasz zespół potrzebował odpowiedniego, specjalistycznego, dostosowanego do specyfiki i charakteru prowadzonej działalności narzędzia. Potrzebowaliśmy narzędzia dającego niezwykle wiele możliwości związanych z opcjami konfiguracji mechanizmów i struktur pozycjonowania stron. Nasi programiści byli zmęczeni kompromisami, do jakich zmuszały ich wcześniej stosowane systemy.
Dostosowanie do wykonywania napraw pozycjonerskich stron oraz prowadzenia wieloletnich procedur odbudowy statusu w Google dla stron obarczonych wcześniej filtrem karnym wymaga wdrażania specjalistycznych, innych niż standardowe mechanizmów ściślej skierowanych na odbudowy niż pozycjonowanie. To wymaganie realizowane przy pomocy standardowych systemów zarządzania treściami strony było niezwykle utrudnione i czasochłonne. W odpowiedzi na te utrudnienia powstał i pozostaje wciąż rozwijany Otonet CMS.
!
Panel Otonet CMS prezentuje ekspert, najczęściej już podczas jednej z pierwszych konsultacji z Klientem w sprawie świadczenia usług dla strony www i/lub usług pozycjonowania. Istnieje możliwość udostępnienia Klientowi 14-dniowej wersji demonstracyjnej systemu, aby mógł zapoznać się z nim i ocenić, czy jego funkcjonalność mu odpowiada i czy spełni jego oczekiwania co do samodzielnej aktualizacji strony. Oddajemy do dyspozycji możliwość wykupienia szkolenia z technikiem, który dojedzie do Klienta i wspólnie z Klientem przeprowadzi szkolenie demonstracyjne lub ćwiczenia z aktualizacji.
Otonet CMS jest systemem zbudowanym przez nasz zespół dla wykorzystania przez nasz zespół i przez Klientów naszego zespołu.
Panel Klienta w Otonet
!
Informacje ogólne w temacie zarządzania hostingiem Otonet
Jeżeli posiadają Państwo login i hasło do swojego panelu, mogą Państwo samodzielnie zarządzać kontami pocztowymi oraz pozostałymi usługami utrzymania stron i poczty w stopniu pełnym, ustalonym lub ograniczonym. W celu uzyskania szczegółowych informacji o możliwościach i konfiguracjach, jakie Państwo posiadacie lub możecie posiadać, prosimy o kontakt z zespołem technicznym [ przejdź » ] albo z ekspertem opiekującym się Państwem jako Klientami zespołu.
Jeżeli nie posiadają Państwo loginu i hasła do panelu Klienta i nie jest on wyspecyfikowany w dokumentacji technicznej, najprawdopodobniej dla Państwa usług nasi specjaliści opracowali i wdrożyli indywidualne konfiguracje usług, do których ze względów bezpieczeństwa wdrożonych konfiguracji dostęp został częściowo lub całkowicie zablokowany. Ograniczenie lub zablokowanie dostępu do zarządzania usługami może również nastąpić na wyraźne życzenie Klienta.
Jeżeli zgubiliście Państwo login i hasło, wystarczy w autoryzowany sposób zgłosić Zespołowi Technicznemu Otonet potrzebę uzyskania kopii dokumentacji technicznej dla usług.
W każdej sytuacji chęci uzyskania informacji, w sytuacji pytań lub wątpliwości czy konieczności wprowadzenia zmian w konfiguracji Państwa usług, prosimy o kontakt z zespołem technicznym.
Dotyczy to także potrzeby założenia nowego konta czy zmian w konfiguracjach na różnych platformach, z jakich Państwa firma korzysta, a które są w opiece naszego zespołu.
!
Jeżeli obsługujesz Klienta korzystającego z naszych usług...
Najczęściej, ze względu na zaawansowane konfiguracje kont klienckich indywidualnie opracowywane przez naszych specjalistów dla każdej z sytuacji klienckiej, dostęp do zarządzania segmentem konta hostingowego jest dla Klienta ograniczany lub nieudostępniany.
Działania i konfiguracje indywidualne dla sytuacji napraw stron, które padły ofiarami ataku, stron, wobec których nasi specjaliści podejmują się ochrony przed atakami antypozycjonowania, stron, wobec których prowadzone są działania naprawy pozycjonowania, jak i stron, wobec których trwają procedury zmiany statusu w Google, w tym procedury zdejmowania filtrów nałożonych przez Google, są działaniami wymagającymi szczególnych obostrzeń, w tym nadzorowania dostępu do zarządzania kontem hostingowym, na którym zlokalizowana jest reanimowana strona.
!
Panel oddany do dyspozycji Otonet przez administratorów serwerowni, z jakiej korzystamy, jest dalece zaawansowanym narzędziem dedykowanego serwera specjalistycznego, służącym do zarządzania tym segmentem naszego hostingu. Stwarza możliwości zarządzania kontami poczty elektronicznej i podsegmentu predefiniowanego dla strony www. Umożliwia zarządzanie wszystkimi funkcjonalnościami konta hostingowego Klienta, zarówno tymi powszechnie znanymi z innych paneli u innych dostawców komercyjnego hostingu, takimi jak przypisywanie domen, zarządzanie pojemnościami, quoty, aliasy, blacklist, whitelist, RBL, SPF, bazy MySQL i PHP, ale i innymi, typowo dedykowanymi pod specyfikę usług świadczonych przez daną firmę.
W przypadku naszego zespołu, specjalizującego się w naprawach stron internetowych, jak i usług pozycjonowania hosting, z jakiego korzystamy, jest hostingiem z udostępnionymi przez administratorów dodatkowymi funkcjonalnościami, niedostępnymi standardowo w żadnym z komercyjnych hostingów.
Udostępniając naszemu zespołowi ponadstandardowe, indywidualne, niekomercyjne możliwości i narzędzia konfiguracji hostingu, stwarzając na zamówienie, specjalnie dla nas niemalże niepowtarzalne środowisko dedykowane pod SEO i pozostałe usługi z naszej specjalizacji, administratorzy serwerowni, z jakiej korzystamy, nałożyli na nas szereg obostrzeń związanych z bezpieczeństwem i udostępnianiem hostingu, w tym szczególne obostrzenia związane z możliwościami zarządzania nim przez osoby spoza zespołu.
Z tego też powodu nie mamy prawa odsprzedawać kont hostingowych i nie sprzedajemy hostingu rozdzielnie od usług lub co najwyżej w wyjątkowych sytuacjach i to jedynie w wersji skrajnie okrojonej funkcjonalnie.
Dla powyższych powodów zaawansowany dostęp do zarządzania kontem hostigowym przez Klienta jest zawsze ograniczany do elementarnego minimum lub możliwy jedynie przez dyspozycje wydawane naszym technikom.
!
Klient korzystający z usług Otonet może posiadać rozdzielne, powiązane i specjalnie skonfigurowane usługi w zależności od sytuacji, w jakiej jego strona się znajduje lub znajdowała, obecnej sytuacji jego strony, statusu jego strony w Google, jak i jego indywidualnych preferencji i oczekiwań, np. oczekiwań co do osobnego adresu IP dla hostingu poczty.
Jego strona może być zlokalizowana częściowo w Polsce, np. dla wersji polskojęzycznej strony internetowej, a częściowo np. w Rosji czy Niemczech dla pozostałych wersji językowych. Taka sama sytuacja może występować dla poczty. Np. wielu Klientów świadczących swoje usługi w krajach wschodnich i korespondujący z kontrahentami zza naszej wschodniej granicy może posiadać specjalne, dodatkowe konta w swojej dodatkowej „domenie wschodniej”, dzięki którym mogą się sprawniej komunikować z tamtejszymi kontrahentami, unikając „tamtejszej filtracji”.
Dla takich sytuacji jeden panel zarządzania nie ma zastosowania, a ewentualnych, koniecznych zmian konfiguracyjnych dokonują nasi technicy na zlecenie Klienta w różnych panelach właściwych dla każdego z hostingów.
Jeżeli więc istnieje konieczność założenia nowego konta lub wprowadzenia innych zmian, należy skontaktować się z Zespołem Technicznym Otonet, który dokona zleconych zmian według wytycznych i oczekiwań Klienta.
Dla indywidualnych, niestandardowych konfiguracji hostingowych zgłoszenia lub zlecenia wprowadzenia zmian konfiguracyjnych należy dokonać przy pomocy zweryfikowanego adresu e-mail Klienta lub telefonicznie ze zweryfikowanego numeru telefonu.
W każdej sytuacji technicznej związanej z hostingiem, koniecznością wprowadzenia zmian konfiguracyjnych czy koniecznością uzyskania informacji dotyczącej konfiguracji, prosimy o kontakt telefoniczny, ostatecznie mailowy z Zespołem Technicznym Otonet.
[ przejdź do podstrony kontaktowej Zespołu Technicznego Otonet » ]
Poczta online
!
Informacje ogólne w temacie korzystania z poczty przez www
Jeżeli znają Państwo login i hasło do swojej skrzynki pocztowej, mogą Państwo za ich pomocą zalogować się do systemu umożliwiającego korzystanie z poczty przez przeglądarkę internetową.
W tym celu należy w sekcji „poczta” (logowanie do poczty online), na samej górze tej podstrony wpisać te dane, wybrać platformę właściwą dla danej skrzynki poczty elektronicznej i wybrać przycisk zaloguj.
W przypadku, w którym zapomnieli Państwo danych logowania lub nie pamiętają Państwo, na jakiej platformie znajduje się Państwa skrzynka, prosimy o sprawdzenie tych informacji w dokumentacji technicznej Państwa usług. Taka dokumentacja jest dostarczana przez eksperta naszego zespołu obsługującego i opiekującego się Państwa firmą najczęściej po zakończeniu pierwszych, początkowych konfiguracji usług przez nasz zespół techniczny. Zwracamy uwagę, że jeżeli od czasu uruchomienia następowała jakakolwiek rekonfiguracja, to nastąpiła również aktualizacja dokumentacji i wówczas źródłem aktualnych informacji będzie zaktualizowany i dostarczony przez techników dokument dokumentacji technicznej.
W sytuacjach niemożności zajrzenia do dokumentacji, niezależnie od powodów, zawsze i każdorazowo możecie Państwo skontaktować się z Zespołem Techników Otonet [ tu kontakt » ] i uzyskać pomoc, wsparcie, duplikat dokumentacji.
Prosimy jednak pamiętać, że kontakt w celach uzyskania poufnych informacji wymaga kontaktu w odpowiedniej formie, mającej na celu weryfikację zleceniodawcy. Szerszych informacji można zasięgnąć telefonicznie, kontaktując się z biurem Zespołu Techników Otonet [ link tutaj » ]
!
Istotne informacje dot. korzystania z funkcjonalności
Konta pocztowe zlokalizowane na serwerach Otonet w Polsce posiadają możliwości nie tylko korzystania z poczty przez www, ale i zarządzania ustawieniami zaawansowanymi każdej skrzynki przez dodatkowy panel zarządzania i konfiguracji konta. Dostępność opcji i funkcjonalności może być zróżnicowana. Pewne opcje dostępne dla jednego konta dla innego mogą być niedostępne. Te różnice wynikają ze specyfiki ustaleń, jakie nastąpiły z Klientem. Istnieją np. przypadki, w których właściciel firmy w panelu swojego konta może posiadać aktywną opcję zmiany hasła, ale zażyczył sobie nieudostępniania tej opcji w konfiguracjach skrzynek pracowniczych. Takich sytuacji może być tak wiele, jak wielu jest Klientów i prezentowanie scenariuszy dla każdej z możliwych sytuacji indywidualnych konfiguracji byłoby niemożliwe.
Dlatego w każdej z sytuacji klienckiej, w której pojawiają się pytania lub wątpliwości dla specyfikacji usługi, sugerujemy kontakt z naszym zespołem technicznym. Nasi technicy chętnie udostępnią niezbędne informacje dot. konfiguracji i możliwości ich poszerzenia.
Konta pocztowe zlokalizowane na pozostałych platformach są kontami, którymi zarządzanie nie jest tak proste i funkcjonalne, jak w przypadku hostingu na serwerach Otonet i może wymagać znajomości środowiska, w jakim są zlokalizowane, jak i znajomości języka angielskiego, a w niektórych przypadkach rosyjskiego lub niemieckiego. Dla sytuacji, w których informatyk w firmie naszego Klienta lub informatyk obsługujący Klienta potrzebowałby w imieniu Klienta dokonać zmian ustawień konta lub wprowadzić jakiekolwiek modyfikacje w filtrach i/lub w innych parametrach konta, najwłaściwszym będzie poprzedzenie ich wykonania kontaktem telefonicznym z Zespołem Technicznym Otonet, który konfigurował usługi dla Klienta, jak i opiekuje się wdrożonymi konfiguracjami. W przypadku niejednolitych hostingów będą to najczęściej indywidualne, autorskie wdrożenia.
Zarządzanie hasłami
!
Informacje: zmiana hasła Otonet | Odzyskiwanie hasła Otonet
Odzyskanie hasła do skrzynki pocztowej nie jest możliwe*. Możliwe jest jedynie odzyskanie dostępu do skrzynki pocztowej i samodzielne nadanie nowego hasła po odzyskaniu dostępu.
W przypadku, w którym zapomnieli Państwo hasła do skrzynki, prosimy o kontakt telefoniczny z Zespołem Technicznym Otonet [ kontakt tutaj » ] z właściwego do autoryzacji numeru telefonu. Po autoryzacji Państwa kontaktu technik zresetuje hasło do Państwa skrzynki. Przy pomocy hasła tymczasowego będziecie Państwo mogli zalogować się do swojej skrzynki i zmienić hasło na nowe.
* Hasło do Państwa skrzynki nie jest znane nikomu poza Państwem. Nasz technik ani nawet administrator serwera nie jest w stanie go poznać, gdyż jest przechowywane w postaci zakodowanej w stopniu uniemożliwiającej jego rozkodowanie przez kogokolwiek i jakimikolwiek metodami, stąd nie istnieje możliwość jego poznania, a tym samym odzyskania. Możliwość zresetowania hasła i nadania przez Klienta nowego hasła przy pomocy hasła tymczasowego jest jedyną drogą „odzyskania hasła”, choć fizycznie jest raczej odzyskaniem dostępu do skrzynki, dla której hasło zostało zgubione.
Zmiana hasła do konta pocztowego na platformach Otonet jest procesem, którego można dokonać samodzielnie, jeżeli dla danego konta taka funkcjonalność nie została z jakichś względów wyłączona przez naszych techników konfigurujących usługi i opiekujących się nimi dla Państwa.
Przykładowym powodem wyłączenia takiej funkcjonalności dla konta pracownika może być np. decyzja właściciela firmy o wyłączeniu takiej funkcjonalności dla kont pracowniczych. Powodów może być jednak zbyt wiele, żeby je w tym miejscu opisywać. W przypadku pytań, wątpliwości, chęci dokonania modyfikacji ustawień, udostępnień funkcjonalności itp. prosimy o autoryzowany kontakt telefoniczny z Zespołem Technicznym Otonet. [ tutaj kontakt » ]
Zmiana hasła do konta pocztowego na platformach pozostałych udostępnianych przez Otonet (Platforma EN, Platforma DE, Platforma RU, Platforma CH) jest procesem, dla którego musi zostać przeprowadzony reset hasła przez technika naszego zespołu. W przypadku chęci dokonania zmiany hasła dla kont zlokalizowanych na platformach zewnętrznych, innych niż platformy Otonet, prosimy o autoryzowany kontakt telefoniczny z technikiem z Zespołu Technicznego Otonet. Technik po weryfikacji Klienta wykona reset hasła do skrzynki. Na podstawie otrzymanego od technika hasła tymczasowego będziecie Państwo mogli zalogować się do skrzynki i dokonać zmiany hasła na nowe.
Monitorowanie odwiedzalności strony
!
Informacje ogólne w temacie statystyk serwerowych
Statystyki serwerowe odwiedzalności strony są nieocenionym, alternatywnym dla Google Analitycs źródłem informacji równoległych służących do uzupełniania i konfrontacji danych ze statystykami Google Analitycs podczas procesów zliczeń i analiz odwiedzin strony wykonywanych przez pozycjonerów i specjalistów od marketingu internetowego.
Każda strona kliencka posiada takie statystyki i są one dostępne dla każdego Klienta po zalogowaniu do nich. Login i hasło umożliwiające ich czytanie znajduje się w posiadanej przez Klienta, a udostępnionej po początkowej konfiguracji usług dokumentacji technicznej dla usług świadczonych przez Otonet. Dane zapisane w początkowej dokumentacji będą aktualne, o ile nie nastąpiła aktualizacja dokumentacji technicznej dla usług na skutek zmian konfiguracyjnych lub nie zostały one zmienione przez Klienta. Jeżeli nastąpiła aktualizacja dokumentacji technicznej, należy korzystać z danych zawartych w egzemplarzu zaktualizowanej dokumentacji usług. Jeżeli hasło zostało zmienione przez Klienta i doszło do jego zgubienia, prosimy o kontakt z Zespołem Technicznym Otonet [ kontakt tutaj » ] celem przeprowadzenia procedur nadania nowego hasła dla usługi dostępu do statystyk.
Moniotor pozycji usług pozycjonowania
!
Informacje ogólne w temacie funkcjonalności monitoringu pozycji
Monitoring pozycji jest funkcjonalnością pozwalającą na przeglądanie pozycji strony w wyszukiwarce Google dla każdej z pozycjonowanych fraz kluczowych i dla każdego z okresów procesu pozycjonowania. Ukazuje on pozycje obecne i archiwalne, także w postaci wykresów miesięcznych i rocznych.
Narzędzie to samodzielnie, codziennie sprawdza aktualną pozycję strony dla każdej z pozycjonowanych fraz, zapamiętuje i zapisuje ją w bazie danych, a system prezentacji wyników tych pomiarów wyświetla je w niezwykle przystępnej dla przeglądającego postaci.
Monitoring pozycji niestety nie może zostać uruchomiony w każdym przypadku i dla każdej strony. Dla stron, wobec których nasi specjaliści prowadzą działania napraw pozycjonowania, jak i szeregu wielu innych przypadków specjalnych, taki monitoring – jako że generuje sztuczny ruch dla strony – decyzją administratorów pozycjonowania nie zostaje uruchamiany. Na przykład dla stron objętych kwarantanną po atakach antypozycjonowania czy stron, wobec których Google uruchomiło obserwację działań pozycjonerskich, w tym stron, wobec których procedowane są procesy zdjęcia karnego filtra nałożonego na stronę przez Google. Przypadków, w których ze względów bezpieczeństwa prowadzonych procesów naprawczych dla usług pozycjonowania zespół pozycjonerów decyduje się na nieuruchamianie monitoringu pozycji dla strony, jest bardzo wiele.
Usługa funkcjonalności specjalnej
!
Informacje ogólne w temacie korzystania z protokołu FTP
Serwer FTP to potocznie, inaczej nazwane konto do przechowywania plików, w tym plików strony. W tym przypadku to dodatkowe, oddzielne od konta FTP dla strony, niejako odseparowane lub wydzielone od niego konto FTP służące do przekazywania i przechowywania najczęściej dużych plików. Jest to powszechna funkcjonalność wykorzystywana przez Klientów, dla których sprawne przekazywanie dużych plików, jak i udostępnianie swoim klientom autoryzowanego i bezpiecznego miejsca do przekazywania takich plików z ich strony jest niezwykle przydatne.
Takie miejsce może mieć różne konfiguracje, szereg funkcjonalności i kolejny szereg zastosowań. Klient może posiadać kilka kont FTP wydzielonych z zakupionej pojemności konta głównego i dla każdego konta posiadać osobny login i hasło, jak i każde wykorzystywać do różnych od siebie celów.
Konfiguracji usług, zmian konfiguracyjnych dla tych usług, modyfikacji ustawień i poszerzeń lub zawężeń funkcjonalności dokonuje dla Klienta Zespół Techniczny Otonet.
z dojazdem eksperta do Klienta
BEZPOŚREDNIE, OSOBISTE WSPARCIE EKSPERTA
Dojeżdżamy do Klientów na konsultacje w sprawie stron internetowych i usług pozycjonowania.
Zasady i warunki bezpłatnych konsultacji »22
Lata doświadczenia
6
Zespołów eksperckich
11
Specjalistów
538
Klientów
Wsparcie i doradztwo
Biuro ekspertów: 510 856 606
pn. - pt.: 10:00 - 20:00 sob., niedz.: [Rozwiń»]
Wsparcie i doradztwo
Biuro techników: 510 856 605
pn., śr.: 10:00 - 20:00 wt., czw., pt.: 9:00 - 16:00 sob., niedz.: [Rozwiń»]